Vilniaus mokiniams – pradžiamokslis apie intelektinę nuosavybę ir prekių ženklų reikšmę kiekvienam
Valstybinis patentų biuras, dalyvaudamas Vilniaus miesto savivaldybės projekte „Vilnius yra mokykla“, net ir prasidėjus vasarai kvietė sostinės moksleivius geriau pažinti intelektinės nuosavybės pasaulį. Ši edukacinė programa tapo prasmingu mokslo metų užbaigimu – pamokos persikėlė į miesto erdves, skatindamos kūrybiškumą ir mokymąsi už klasės ribų.
Pamokose, skirtose susipažinti su prekių ženklų pasauliu, Valstybinio patentų biuro direktorės pavaduotoja Lina Mickienė moksleiviams pristatė intelektinės nuosavybės sąvoką, pabrėždama, kad kiekvienas moksleivis yra kūrėjas ir intelektinės nuosavybės naudotojas. Ji atkreipė dėmesį į intelektinės nuosavybės kūrėjų pagarbos svarbą, kadangi tai yra vienas iš visuomenės pažangos variklių. Moksleiviai buvo supažindinti su prekių ženklų įvairove bei jų registravimo ir apsaugos principais. „Būkite budrūs ir atsakingi, rinkdamiesi prekes bei ieškodami jų pagal prekių ženklus. Domėkitės prekių ženklais pažymėtų prekių gamintojais ir būkite atidūs, pirkdami prekes su labai panašiais, bet neoriginaliais ženklais, nes tokie ženklai dažnai žymi padirbinius, kurių kokybei originalaus ženklo savininkas neatsako“, – patarė Lina Mickienė.
Teorinę dalį lydėjo praktinės užduotys – moksleiviai buvo pakviesti tapti jaunaisiais verslininkais ir sukurti originalius prekių ženklus savo būsimam verslui. Praktinė veikla skatino ne tik taikyti žinias, bet ir mąstyti kūrybiškai, suvokti idėjos vertę.
Valstybinio patentų biuro Išradimų skyriaus vedėja Ieva Katinė šeštos klasės mokinius pažindino su esminiais skirtumais tarp autorių teisių objektų, prekių ženklų, dizaino ir išradimų. Pamokoje diskutuota apie intelektinės nuosavybės pažeidimus, analizuotos klastočių daromos pasekmės vartotojams ir kūrėjams. Edukacijos metu vyko protmūšis, įtraukiantis diskusijas apie teisėtą turinio naudojimą ir atsakomybę.
Vilniaus Antano Vienuolio progimnazijos mokytoja Jūratė Sakalauskienė pabrėžė, kad šios temos itin aktualios: „Mokiniai turi suprasti, kad tik originalios, pačių sukurtos mintys priklauso jiems – ne tos, kurios perimtos ar interpretuotos iš kitų.“ Pasak pedagogės, mokiniai taip pat mokomi atsakingai naudoti informaciją ir žymėti šaltinius. „Šie mokymai labai vertingi – jie ugdo supratimą, kad idėjas verta saugoti“.
Nuo šių metų sausio mėnesio, įgyvendinant projektą „Vilnius yra mokykla“ jau įvyko dešimt Valstybinio patentų biuro organizuotų pamokų, kuriose įvairaus amžiaus Vilniaus mokiniai susipažino su intelektinės nuosavybės temomis. Šios pamokos tapo vertinga edukacine iniciatyva, padedančia jaunajai kartai geriau suprasti kūrybos reikšmę, atsakomybę už idėjas bei skatinančia domėtis technologijomis, dizainu ir verslumu jau mokyklos suole.
Atnaujinimo data: 2025-06-26
Taip pat skaitykite:
MVĮ fondo projekto apžvalga: pirmojo pusmečio Lietuvos verslo atstovų rezultatai
Kviečiame dalyvauti dirbtuvėse apie amatų ir pramonės produktų geografines nuorodas