Šiandien startuoja Tokijo olimpinės žaidynės!

Data

2021 07 23

Įvertinimas
0
Picture 1.jpg

Svarbu ne tik sukurti, bet ir apsaugoti!

Visi mums žinomi olimpiniai simboliai yra saugomi vienu ar daugiau IN apsaugos būdų.

Penki žiedai, olimpinis deglas (išskyrūs dizainą) ir olimpinis himnas – universalūs simboliai, kurie kasmet nesikeičia ir egzistuoja jau nuo pat olimpiados atsiradimo.

Penkių tarpusavyje sujungtų žiedų olimpinis simbolis – vienas iš labiausiai atpažįstamų pasaulinių simbolių. Žiedus saugo 1981 m. sudaryta Nairobio sutartis dėl olimpinio simbolio apsaugos (administruojama PINO), draudžianti be TOK leidimo naudoti olimpinius žiedus komerciniais tikslais ir leidžianti TOK visiškai kontroliuoti, kaip penkių žiedų simbolis yra komerciškai naudojamas.

Taip pat TOK vardu yra registruoti įvairūs su žaidynėmis susiję prekių ženklai, pavyzdžiui, „Olympic“ (reg. Nr. 1128501), „Olympic games“ (reg. Nr. 000876383), „Games of the Olympiad“ (reg. Nr. 008471369), „Olympiad“ (reg. Nr. 1128499), „The Olympics“ (reg. Nr. 002827632), „Olympian“ (reg. Nr. 1055101).

Olimpinis himnas – tai Spiros Samaras sukurtas muzikinis kūrinys (https://bit.ly/3ev9fpd), saugomas autorių teisėmis.

Kiekviena olimpiada turi savo logotipus ir deglų dizainą: jau ankstyvajame pasiruošimo olimpiadai etape, kai vyksta miesto atranka, potencialūs olimpiniai logotipai yra registruojami dar prieš prasidedant olimpiados oficialiam kandidatavimo procesui. Pavyzdžiui, olimpinių žaidynių, vyksiančių Pekine 2022 m., Paryžiuje – 2024 m., ir Los Andžele – 2028 m., logotipai jau yra oficialiai registruoti, nors pačios žaidynės vyks tik po kelerių metų.

Olimpinės liepsnos, simbolizuojančios žaidynių pradžią, deglai yra specialiai kuriami, skiriasi kiekvienos olimpiados metu ir yra saugomi pramoninio dizaino teisėmis.

Panašiai veikia ir domenų vardų registracija: nors kai kur žaidynės prasidės tik po 4 metų, oficialių svetainių pavadinimai yra registruojami jau dabar.

Apsaugodamas savo intelektinę nuosavybę ir pasinaudodamas savo reputacija, olimpinis judėjimas pritraukia komercinius partnerius. TOK pajamos iš įmonių rėmimo, transliavimo teisių pardavimo ir licencijavimo ne tik finansuoja žaidynes, bet ir prisideda prie sporto plėtros bei skatina humanitarinę pagalbą visame pasaulyje.

Greta oficialių olimpinių simbolių kiekvienai olimpiadai sukuriama ir speciali atributika – apranga, suvenyrai, kurių dizainas taip pat saugomas autorių ar pramoninio dizaino teisėmis. Iš žaidynių gerbėjų noro įsigyti olimpiadą primenančios atributikos neretai pasipelno ir suklastotų prekių gamintojai – tokios suklastotos prekės ES gamintojams kasmet kainuoja 500 milijonų eurų.

Daugiau apie Tokijo olimpines žaidynes: https://olympics.com/tokyo-2020/en/utilities/copyright