Prekių ženklo skiriamasis požymis. Chanel byla

Data

2020 10 21

Įvertinimas
0
chanel-01.png

Vilniaus apygardos teismas 2020 m. spalio 20 d. sprendimu atmetė ieškovo Chanel SARL ieškinį Lietuvos Respublikos Valstybiniam patentų biurui (VPB) dėl sprendimo panaikinimo ir įpareigojimo įregistruoti prekių ženklą. Ieškovas į teismą kreipėsi prašydamas panaikinti VPB Apeliacinio skyriaus 2016 m. spalio 4 d. sprendimą Nr. 2Ap-1780 ir įpareigoti atsakovą įregistruoti ieškovo prekių ženklą 3 klasės prekėms. Ieškovo ženklas registruotas dar 1980 m. sausio 29 d., tačiau dėl jo teritorinio apsaugos išplėtimo į Lietuvos Respubliką buvo kreiptąsi tik 2014 m., pateikus prašymą suteikti apsaugą tarptautiniam prekių ženklui, sudarytam iš buteliuko vaizdo.

VPB Apeliacinis skyrius 2016 m. spalio 4 d. sprendimu Nr. 2Ap-1780 atsisakė įregistruoti Chanel SARL prekių ženklą visoms tarptautinėje registracijoje nurodytoms prekėms, motyvuodamas tuo, kad pareikštas registruoti žymuo neturi skiriamojo požymio. Pareiškėjas tuomet teigė, kad pareikštas registruoti buteliukas išsiskiria savo kvadratu pjaustyto stiklo flakonu su nuožulniais kraštais, charakterizuojamas savo dailiomis linijomis ir modernistiniu paprastumu, turintis plačius pečius ir siaurą apvalų kaklą bei aštuonkampį kamštį; flakonas bei originalus kamštis sukuria labai elegantišką įvaizdį, kuriuo Chanel klasikinis buteliukas ir gali lengvai išsiskirti iš kitų.

Vilniaus apygardos teismas 2019 m. vasario 4 d. sprendimu ieškinį atmetė ir paliko galioti skundžiamą VPB Apeliacinio skyriaus sprendimą. Lietuvos apeliacinis teismas 2020 m. vasario 6 d. nutartimi Vilniaus apygardos teismo sprendimą panaikino, konstatavęs, jog prašomas registruoti žymuo yra sudarytas vien iš formos, kuri prekei suteikia esminę vertę, nėra pakankamai pagrįsta ir grąžino bylą nagrinėti iš naujo, siekiant išsiaiškinti ar ginčo prekės ženklas dėl naudojimo  yra įgijęs skiriamąjį požymį.

Vilniaus apygardos teismas, pakartotinai vertindamas ginčijamo žymens įgytą skiriamąjį požymį, akcentavo, jog kai kalbama apie tokius erdvinius prekių ženklus, tokius kaip atitinkamos talpyklos, pakuotės, reikia nepamiršti, kad vartotojas paparastai yra produkto, esančio toje talpykloje, vartotojas ir jam svarbiausias yra produktas. Tad šiuo atveju ieškovui buvo svarbu įrodyti, kad vartotojas produktą perka ne tik dėl gaminio, bet ir dėl talpyklos kaip tokios, kurią norima įregistruoti kaip prekės ženklą, turintį tam tikrą skiriamąjį požymį.

Teismas pritarė ir VPB Apeliacinio skyriaus anksčiau pateiktai išvadai, jog ieškovo pateiktos reklaminės nuotraukos ir kita reklaminė medžiaga parodo, kad ieškovas savo pareikštą įregistruoti prekės ženklą (parfumerijos gaminio buteliuką) naudoja su kitais, žodiniais prekių ženklais, kurie ir leidžia identifikuoti gaminio gamintoją ir su juo siejamą prekių ženklą.

Teismo neįtikino ieškovo pozicija, jog prašomas įregistruoti ženklas (gaminio talpykla) įgijo bent minimalų skiriamąjį požymį, ar, jog jo gaminį vidutinis vartotojas Lietuvos Respublikoje galėtų atpažinti būtent iš talpyklos, kaip tokios, be papildomų vaizdinių ar žodinių prekės ženklų naudojamų kartu su prašomu įregistruoti prekės ženklu.

Taigi ir pakartotinai išnagrinėjus ieškovo Chanel SARL pateiktą ieškinį, VPB Apeliacinio skyriaus skundžiamas sprendimas pripažintas pagrįstu.

Sprendimas per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo dienos apeliaciniu skundu gali būti skundžiamas Lietuvos apeliaciniam teismui.