Priimtas pirmasis VPB Apeliacinio skyriaus sprendimas dėl nacionalinio prekių ženklo reputacijos

Data

2020 09 14

Įvertinimas
1
sprendimas.jpg

Valstybinio patentų biuro Apeliacinis skyrius, 2020 m. rugpjūčio 14 d. išnagrinėjęs suinteresuotojo asmens Vilniaus miesto Savivaldybės administracijos protestą dėl MB Moringa prekių ženklo „VILNIUS HOOKAHPLACE“ (reg. Nr. PNZ-801) priėmė sprendimą dėl prekių ženklo „VILNIUS HOOKAHPLACE“ neregistravimo, kadangi tokio ženklo registracija jos pareiškėjui nepelnytai sudarytų sąlygas naudotis suinteresuoto asmens ženklo „VILNIUS“ (reg. Nr. 74000) reputacija. Tai pirmasis VPB Apeliacinio skyriaus sprendimas, kuriame reputacija nustatyta nacionaliniam prekių ženklui.

Proteste VPB vertino, ar ginčijamas vėlesnis ženklas „VILNIUS HOOKAHPLACE“ yra panašus į anksčiau registruotą Savivaldybės administracijos ženklą „VILNIUS“, ar ankstesnis ženklas pasižymi reputacija Lietuvoje bei tai, ar dėl ginčijamo ženklo naudojimo atsirastų galimybė nesąžiningai pasinaudoti ankstesnio ženklo privalumais arba pažeisti šio ženklo skiriamuosius požymius ar pakenkti jo reputacijai.

Pagrindinis ir dominuojantis abiejų ženklų elementas – Gedimino pilies bokšto stilizuotas vaizdas, išpildytas itin panašiu braižu. Žodinis elementas „VILNIUS“ pagal išpildymo pobūdį taip pat dominuoja ženklų kompozicijose, tuo tarpu žodis „HOOKAHPLACE“ nurodytas po juo ir žymiai mažesniu šriftu. Dominuojančių elementų panašumas tampa itin svarbus, turint omenyje, jog vidutinis vartotojas paprastai ženklą suvokia kaip visumą ir neanalizuoja atskirų jo detalių.

Tam, kad būtų pripažinta, jog ženklas turi reputaciją, būtina sąlyga, kad minėtas ženklas turi būti žinomas reikšmingai atitinkamos visuomenės, kuriai skirtos šiuo prekių ženklu pažymėtos prekės ar paslaugos, daliai. Suinteresuotam asmeniui priklausantis ženklas „VILNIUS“ yra Vilniaus miesto savivaldybės ženklas, reprezentuojantis Vilniaus miestą ne tik jo gyventojams, bet ir užsienio svečiams bei itin plačiai naudojamas Vilniaus mieste: juo ženklinamas viešasis transportas, jis naudojamas reklaminiuose stenduose, internetiniame puslapyje, televizijoje ir pan.

Galimybė nesąžiningai įgyti pranašumą arba pažeisti ankstesnio prekių ženklo skiriamąjį požymį, arba pakenkti jo reputacijai gali atsirasti dėl tam tikro ankstesnio ženklo ir vėlesnio prekių ženklo panašumo, dėl kurio suinteresuotoji visuomenės dalis susieja šiuos du prekių ženklus, t.y. nustato tarp jų tam tikrą ryšį, nors jų ir nesupainioja. Vėlesnio ženklo naudojimas vartotojus gali suklaidinti sudarant jiems įspūdį, jog pareiškėjas MB „Moringa“ yra oficialus Vilniaus miesto atstovas, o jo vykdoma veikla (kaljanų verslas), naudojant ginčo ženklą, simbolizuoja būtent Vilniaus miesto istoriją ir/ar kultūrą, tam tikras Vilniaus miesto tradicijas.

Šis VPB Apeliacinio skyriaus sprendimas dar gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos teismui